شهر خوسف


 

خوسف

خوسف یکی از شهرهای خراسان جنوبی است که در شهرستان بیرجند قرار گرفته‌است و از مناطق کویری به حساب می‌آید. جمعیت این شهر بر اساس سرشماریسال ۱۳۸۵، برابر ۴۰۶۸ نفر گزارش شده‌است [۱].


این شهر زادگاه تعدادی از مشاهیر بیرجند, چون دکتر غلامحسین شکوهی (پدر علم تعلیم و تربیت ایران و وزیر آموزش و پرورش دولت موقت) و سیما بینا (خواننده سنتی) بوده‌است.

خوسف همچنین زادگاه ابن حسام خوسفی شاعر و عارف شیعه قرن نهم هجری قمری و نگارنده خاوران نامه نیز می‌باشد.

این شهر دارای ارتفاع ۱۳۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد.

پیشینه تاریخی خوسف به دوران قبل از اسلام می‌رسد و یکی از کهن‌ترین شهرهای جنوب خراسان محسوب شده که در منابع تاریخی ازآن با نامهای خسف، خسب، خوسف یاد شده‌است. در کتاب نزهه القلوب حمدا... مستوفی از خوسف به عنوان معظمات بلاد قهستان یاد شده‌است.[نیازمند منبع]

وجود بافت قدیمی با آثار تاریخی از ویژگی‌های شاخص این شهر محسوب می‌شود. این بافت که به لحاظ موقعیت طبیعی و واقع شدن بر روی هسته مقاوم، از زمین لرزه در امان مانده و یکی از سالمترین بافتهای تاریخی در منطقه به شمار می‌رود.

در رابطه با آثار تاریخی این شهر می‌توان به مسجد جامع خوسف، آرامگاه ابن حسام خوسفی، قلعه خوسف، خانه‌های علوی و مالکی و مدرسه ابن حسام اشاره نمود.

برگرفته از:http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D9%88%D8%B3%D9%81

 

 
در خبرنامه باشگاه تعطيلات عضو شويد
 
( عکس زیر لینک ورود برای عضویت در گروپ تعطیلات می باشد روی عکس کلیک کنید )
 

براي عضويت در اين گروپ روي اين عكس كليك كنيد

تور یکروزه طبیعتگردی تور یکروزه تفریحی تور یکروزه ماجراجویانه تور یکروزه ورزشی تورهای یکروزه اطراف تهران تورهای هفتگی یکروزه تور یک روزه تور یکروزه تورهای یکروزه اطراف تهران تور یکروزه طبیعتگردی تور یکروزه اطراف تهران 

براي مشاهده صفحه نخست كليك كنيد  

 




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: